اقتصاد

نحوه انجام یک خرید درست

نحوه انجام یک خرید درست

روزانه برای خرید وسایل گوناگون برنامه‌ریزی می‌کنیم برای نمونه برای تهیه پوشاک، خوراک و لوازم منزل و… که هر یک به بودجه‌بندی احتیاج دارند. زیرا تهیه کردن کالا و محصولات با بودجه‌ی درست از تهیه لوازم و محصولات غیرضروری هم جلوگیری خواهد کرد.  خریداری کردن وسایل مثل  بسیاری از مسائل دیگر احتیاج به رعایت برخی قوانین دارد که هم در خرج‌ها صرفه‌جویی شود و هم اینکه اولویت بالاتری به تهیه اقلام مهم داده شود.

برخی از شیوه‌ها وجود دارند که می‌توانند تهیه کالاها را برای ما آسان‌تر و با برنامه‌تر کنند تا با برنامه‌ریزی کالاها را تهیه کنیم و پول‌هایی که می‌پردازیم تنها برای وسایل و کالاهای ضروری ما باشد. در ادامه این مقاله به بررسی راه‌های درست تهیه کالاها و قوانین آن خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

نکات مهم درست خرید کردن

شما هم می‌توانید از بازارهای روزانه مانند دوشنبه بازارها، شنبه بازارها و… کالاهای خود را تهیه کنید هم می‌توانید به سراغ فروشگاه‌ها بروید. همچنین می‌توانید کالاهای خود را از فروشگاه‌های اینترنتی مانند فروشکده تهیه کنید. در ادامه به معرفی نکات مهم تهیه کالا می‌پردازیم.

انتخاب بودجه مشخص

نحوه انجام یک خرید مناسب

همواره تلاش کنید پیش از رفتن به فروشگاه یا بازار مقدار بودجه‌ی مشخصی را برای خود در نظر داشته باشید.

اینکه بدون توجه به مقدار بودجه‌ای که در اختیاردارید به فروشگاه یا بازار بروید موجب می‌شود که با مشکلات متعددی روبه‌رو شوید زیرا یا پولتان بیش‌ازحد مصرف خواهد شد یا اینکه پول به‌اندازه کافی نخواهید داشت. به همین خاطر پیش از اینکه برای خرید به فروشگاه یا بازار بروید با توجه به میزان وسایلی که می‌خواهید  و مدل محصولات بودجه‌ی مشخص‌شده‌ای را برای آن در نظر داشته باشید.

توجه به میزان پول باقیمانده برای خرید

هنگامی‌که برای تهیه کالاها اقدام نمودید و محصولات متنوع را تهیه می‌کنید باید ببینید که چه قدر پول برای هر محصول پرداخت نمودید چه قدر از بودجه‌ی شما همچنان باقی‌مانده است.

 اگر پولی پس از خریدهای بزرگ مانند لوازم برقی برای شما هنوز باقی‌مانده است آن را پس‌انداز نمایید تا این پول بی‌دلیل مصرف نشود. زیرا معمولاً بعد از تهیه لوازم منزل احتمال دارد پولی هرچند کم باقی‌مانده باشد به همین دلیل هیچ‌وقت برای تهیه کردن وسایل همه پول خود را خرج نکنید.

تهیه فهرست برای خرید

برای تهیه کالاها همواره یک فهرست از لوازم موردنیاز خود تهیه نمایید.

این مسئله موجب می‌شود هم نظم و ترتیب بالاتری برای تهیه کالا داشته باشید. هم اینکه از تهیه محصولات بی‌دلیل پرهیز نمایید. در اصل با تهیه یک فهرست می‌توانید خریدی مناسب داشته باشید چون این فهرست تنها کالاهای مورداحتیاج را به شما نشان خواهد داد بنابراین شما را از تهیه کالاهای دیگر بازخواهد داشت.

استفاده از پول نقد

ترجیحاً تلاش کنید برای تهیه کالاها کمتر از کارت‌های اعتباری استفاده نمایید

زیرا کارت‌های اعتباری اغلب مقدار پول بالاتری را در اختیار شما می‌گذارند و موجب می‌شوند که بیشتر کالا تهیه کنید ولی پول نقد به یک میزان برای تهیه کردن کالاها در نظر گرفته می‌شود و هر قدر که از آن استفاده نمایید پولتان کاهش میابد و آگاهی دارید که چه مقدار از پول برایتان باقی خواهد ماند.

واقع‌بین باشید

اگر شما دقیقاً از مقدار بودجه‌ی خود مطلع باشید آن را روی برنامه و فهرست خود خرج کنید، کمتر به مسائل مالی بر خواهید خورد.

چون در برخی مواقع احتمال دارد فکر ما از بودجه‌مان بیش‌ازحد باشد اما در اصل میزان کمتری از آن را در اختیار داشته باشیم.

هر چیزی که در فهرست خرید وجود دارد را خریداری کنید

برخی مواقع در تهیه کالاها احتمال دارد جذابیت‌های ظاهری موجب شود تصمیم به تهیه یک کالای تازه بگیریم ولی اگر به فهرستی که نوشتید دقت نمایید و هر چیزی که در آن از محصولات مورداحتیاج ذکرشده توجه نمایید از تهیه کالاهای بی‌مورد پرهیز نمایید.

خرید به‌صورت ماهیانه یا هفتگی

 تلاش کنید به شکل هفتگی یا ماهیانه کالاهای خود را تهیه کنید. احتمال دارد در طول روز شما به کالایی احتیاج داشته باشید و برنامه‌ریزی که برای تهیه کردن کالا دارید تغییر نماید ولی خرید هفتگی یا ماهیانه با بودجه‌بندی درست و با برنامه‌ریزی بسیار اقتصادی‌تر خواهد بود.

شما باید در مقابل تهیه کالاها دقت داشته باشید

به خاطر مدل‌های متنوع موجود از یک محصول بهتر است همواره کالایی را که کیفیت آن با قیمت آن همسان است انتخاب نمایید. حتی احتمال دارد محصولی از نظر ظاهری بسیار خیره‌کننده باشد ولی کیفیت زیادی نداشته باشد بنابراین باید تلاش کنید که کیفیت و قیمت خوبی را برای خرید در اولویت قرار دهید.

نحوه انجام یک خرید مناسب

نحوه انجام یک خرید مناسب

هنگامی‌که برای تهیه یک کالا به فروشگاه یا بازار می‌روید، فروشنده همه سعی خود را می‌کند تا با حرف‌هایش کالای خود را بهتر از محصولات رقبا نشان دهد تا به هدف نهایی‌اش یا همان فروش کالا به شما برسد. در بسیاری از مواقع خریداران تحت تأثیر این سخن‌ها قرار می‌گیرند و نهایتاً تسلیم سخن‌های فروشنده خواهند شد.

طی دهه گذشته هم‌زمان با توسعه تولیدات انواع کالاها در کشور و واردات وسیع اجناس از کشورهای گوناگون، بازار ایران به بازاری پر از محصولات با برندهای متنوع تبدیل شده است. این در حالی است که در کنار توسعه تولید به فرهنگ‌سازی در بستر خرید محصولات توجه زیادی نشده است.

به‌عنوان نمونه اگر خریداری برای تهیه جنس موردنظرش به فروشگاه یا بازار مراجعه کند، اغلب تحت تأثیر سخنان فروشنده قرار می‌گیرند و در همان مراجعه اول اقدام به تهیه کالا می‌کند، این در حالی است که در کشورهای دارای توسعه خریداران در هنگام تهیه کالا بسیار سخت‌گیر هستند و برای تهیه یک محصول بسیار ساده از منابع متنوع کسب اطلاعات می‌نمایند.

سخن آخر خرید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گستردگی فضای مجازی و همچنین شیوع کرونا خریداران بیشتر به تهیه کالاها به‌صورت غیرحضوری و با استفاده از وب‌سایت‌های اینترنتی علاقه پیدا کرده‌اند.

فروشگاه اینترنتی فروشکده با ارائه تمام کالاها و محصولات موردنیاز خریداران و ارسال سریع آن‌ها افراد را از خرید حضوری بی‌نیاز می‌کند. وب‌سایت فروشکده بستری بسیار خوب برای معامله اقلام کالایی موردنیاز خریداران و فروشندگان است.

به‌خصوص در زمان بیماری همه‌گیر کرونا که امکان حضور شهروندان در مکان‌های عمومی مانند بازار و فروشگاه‌ها را محدود کرده است خریدی راحت و امن از فروشکده بیشتر از قبل مهم است. در مجموعه فروشکده شما به راحتی می‌توانید تمامی کالاهای مورد نیاز خود را با تخفیف‌های خوب خریداری کنید و در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید.

2 نظر در “نحوه انجام یک خرید درست

  1. ملینا گفت:

    ادم پول داشته باشه راه خریدشم بلده

    1. boy_artist63 گفت:

      بله درسته . این یک تعریف و اموزش کلی بود البته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *