مد و لباس

مدل لباس ماکسی

مدل لباس ماکسی | مدل لباس ماکسی

بسیاری از افراد همیشه بدنبال لباسی راحت در مجالس یا در خانه هستند. مدل آستین ماکسی در طی چند دهه گذشته محبوبیت بسیاری در بین افراد پیدا کرده است. دهه هاست که افراد سعی میکنند بلندترو خوش تیپ تر بنظر برسند. به همین دلیل مدل آستین ماکسی بخاطر طراحی فوق العاده و پیراهن بلند افراد را قد بلند تر نشان میدهد. این مدل لباس ویژگی های منحصر بفرد دیگری نیز دارد که باهم بررسی میکنیم.

مدل لباس ماکسی

این لباس برای خانم ها طراحی شده‌است. لباس ماکسی معمولا بصورت بلند تا قسمت نوک پا یا تا قوزک پا هستند. اما امروزه این مدل لباس ها را در مدل های کوتاه نیز طراحی می شوند. به انواع مدل های ماکسی می توان به بدون آستین، با آستین، مجلسی، خانگی، زنانه، دخترانه آن اشاره کرد. حتی انواع مدل های ماکسی براساس فصل نیز داریم که چند لایه و ضخیم و با آستین در فصل های سرد سال و خنک و تابستانه در فصل های گرم سال اشاره کرد.

تاریخچه ماکسی

لباس‌های ماکسی مدت‌هاست که وجود دارند. این مدل لباس به سال 1968 بازمی‌گردند. اولین مدل آن به شکل توری پنبه‌ای بود که توسط Oscar de La Renta برای سالن الیزابت آردن ساخته‌شد. این سبک سپس توسط طراحان برجسته تری مانند YSL، Dior، Cardin، Biba و Halston انتخاب شد. لباس ماکسی اول توری شکل و کمی کوتاه تر از ساق پا بود. در دهه 1970 ماکسی تبدیل به مد شد و محبوبیت بیشتری پیدا کرد. اما متاسفانه موفقیت لباس ماکسی کوتاه بود و در اواخر دهه 1970 از مد افتاد.

همانطور که همه ما می دانیم ماکسی در سال های اخیر به همراه سبک های بوهمیایی بازگشته است، البته کمی نسبت به مدل دهه 1970 خود تغییر کرده است. وقتی برای اولین بار دوباره بازگشتند، لباس‌های ماکسی کمی بالاتر از مچ پا طراحی شدند اما زمانی نگذشت که دوباره بلند شدند.
امروزه می توانیم شکل ها و طرح های مختلف از لباس ماکسی را ببینیم. این مدل همیشه در بین مردم وجود داشته و محبوبیت خاص خود را دارد.

مدل آستین

طراحی و دوخت لباس اهمیت بالایی دارد. اما چیزی که به لباس زیبایی می بخشد، آستین زیبا و یخه آن است. از گذشته تا به امروز آستین لباس دچار تحولات گسترده ای شده‌است. انواع آستین های محبوب را برایتان نام میبریم، تا برای انتخاب لباس های مجلسی یا هر مدل لباس مدنظرتان بتوانید بهترین باشید و زیباترین بنظر برسید.

انواع آستین

شاید بتوان گفت که ما بیش از 100 مدل آستین داریم که هر روزه بر مدل های ان افزوده می شود. انواع مدل آستین لباس های مجلسی را در شوهای مد می توانیم ببینیم و هر کدام آن ها لباس ها را بیش از پیش زیباتر نشان می دهند.

مدل افتاده یا مدل ماکسی بلند

مدل افتاده

این مدل فقط قسمت کوچکی از شانه را می پوشاند. معمولا برای مهمانی ها و مجالس مناسب می باشد. به این مدل کاپی هم می گویند.

مدل کیمونو

مدل کیم.نو

از لباس های سنتی ژاپنی ها الهام گرفته شده‌است. این مدل استین ها برای بلوز های دخترانه به سبک اروپایی هندی استفاده می شوند.

آستین بی شاپ

آستین بی شاپ

در این مدل آستین، از ابتدا ساده و در مچ دست پف پفی می شود. انتهای آن یا باکش یا دکمه چفت می شود. این مدل برای پیراهن ها جذاب می باشد.

مدل آستین ماکسی رگلان

مدل آستین ماکسی رگلان

این مدل برای پیراهن های تابستانه بسیار استفاده می شود. استین های آن شبیه به مدل افتاده می باشد اما با این تفاوت که خط آستین آن صاف می باشد.

مدل آستین ماکسی آف شولدر

مدل آستین ماکسی آف شولدر

این آستین به دلیل زیبایی که در اندام و لباس ایجاد می کند، طرفداران بسیاری دارد. برای مهمانی ها و دورهمی های دوستانه بسیار پرکاربرد می باشد.

مدل آستین ماکسی پف دار

مدل آستین ماکسی پف دار

این مدل آستین را می توان در پیراهن های تابستانه یا تاب های کوتاه بسیار دید. معمولا این مدل آستین کوتاه می باشد و پایین ان با یک کش جمع شده‌است که حالت پف به سرشانه می دهد.

مدل آستین ماکسی فرشته ای

مدل آستین ماکسی فرشته ای

این مدل در پیراهن های راحت و از کمر کلوش دیده‌می شود. پیراهن های چین چینی زیبا که با این مدل آستین شما مانند فرشته ها می شوید.

مدل آستین ماکسی کلوش

مدل آستین ماکسی کلوش

این مدل در پیراهن ها بیشتر استفاده می شود. معمولا تا آزنج یکدست می باشد اما از آن به بعد چین چینی و بزرگ می شود. کوتاه و بلندی این مدل آستین بستگی به لباس دارد.

مدل آستین ماکسی فانوسی

مدل آستین ماکسی فانوسی

این مدل معمولا در بلوز ها بسیار دیده‌می شود. از شانه تا آرنج یکدست می باشد اما بعداز آن پف دار می شود و دوباره در انتهای دست، روی مچ، پف آن جمع می شود.

مدل آستین ماکسی ژیگو یا ژولیتی

مدل آستین ماکسی ژیگو یا ژولیتی

این مدل آستین این روزها طرفداران بسیاری داردو در بلوز ها، تونیک های مختلف می توانیم این طرح را ببینیم. این آستین از شانه تا آرنچ پف دار و از آرنج به پایین یکدست می باشد. اگر لاغر اندام هستید این مدل آستین شما راجذاب می کند.

مدل آستین ماکسی شنلی

مدل آستین ماکسی شنلی

این مدل آستین برای لباس های مجلسی یا پیراهن های بلند بسیار کاربرد دارد. به دو صورت جدا و متصل برای لبس ها دوخته می شود. این مدل به شکل شنلی است که دستان شما را می پوشاند.

مدل آستین ماکسی گلبرگی

مدل آستین ماکسی گلبرگی

این مدل آستین بیشتر برای لباس های مجلسی و حریر دوخته می شود. شکل آستین شبیه غنچه گل می باشد، به طوری که گلبرگ ها روی هم قرار میگیرند. برای آستین نیز این عمل وجود دارد. هر سایزی میتوانند با این آستین زیبا بنظر برسند.

مدل آستین ماکسی شانه باز

مدل آستین ماکسی شانه باز

این مدل در پیراهن ها و بلوزها کاربرد فراوان دارد. شانه ها کمی باز و آستین از قسنت پایین تر ان ادامه پیدا میکند. یخه لباس ها معمولا جمع و جورتر از بقیه مدل های پیراهن هستند.

مدل آستین ماکسی مثلثی

مدل آستین ماکسی مثلثی

این مدل آستین برای بلوز و پیراهن استفاده می شود. شبیه آستین ژولیت می باشد. تنها تفاوتی که دارد آستین ها در بالا کمی یکدست و بعداز آن پف پفی می شوند. درواقع شکل آستین شبیه مخلوط می گردد.

مدل آستین ماکسی پروانه ای

مدل آستین ماکسی پروانه ای

اگر بالاتنه پری دارید و می خواهید خیلی به چشم نیایید این مدل آستین می تواند برای شما معجزه کند. براساس اندام هر کسی به یک سبکی می باشد که لباس به تن آنها بیاید. از قیمت سرشانه پفی می شود  و معمولا کوتاه هستند.

مدل آستین ماکسی

لباس های ماکسی به خاطر بلند بودنشان همیشه معروف بوده اند و شما با هر طرحی از این مدل آستین ها می توانید لباس ماکسی خود را زیباتر از همیشه کنید و دل بسیاری از افراد را در مهمانی ها ببرید. حتی می توانید در خانه نیز با پیراهن های خانگی مدل ماکسی همیشه زیبا باشید. باهم به برخی از انواع مدل ماکسی که در بین افراد محبوبیت بیشتری دارد می پردازیم.

مدل ماکسی زنانه

مدل ماکسی زنانه

بسیاری از بانوان برای لباس های مجلسی دوست دارند لباس های بلند و پوشیده بپوشند. از این انتخاب ماکسی مجلسی بسیار می تواند برای مهمانی شما را جذاب تر از همیشه کند. چرا که ماکسی ها را می توان در انواع دامن های چاک دار، پفی، کلوش و با انواع پارچه ها مانند مخمل، گیپور و … طراحی کرد.

مدل ماکسی دخترانه

مدل ماکسی دخترانه

در این مدل پیراهن ماکسی یا به صورت کوتاه یا بدون آستین برای دختران جوان دوخته می شوند. چون باعث طراوت و سرزندگی بیشتر در این جوانان می شود. براساس اندامی که هر فرد دارد، می توانید هر مدل ماکسی را برای مهمانی در نظر بگیرید و از طراحی و پوشیدن‌آن لذت برد.

معرفی نکاتی برای انتخاب مدل ماکسی

اگر اندام درشتی دارید، در انتخاب لباس ماکسی بدنبال طرحی باشید که لباس به اندازه دور کمرتان باشد.
لباس های ماکس با کفش پاشنه بلند زیبایی وصف نشدنی ای به شما می بخشند.
اگر ریز اندام هستید و به دنبال لباس ماکسی می گردی، سعی کنی مدل های کوتاه یا مینیاتوری ان را انتخاب کنید.
لباسی که انتخاب می کنید سعی کنید یک رنگ باشد، چرا که هم شما را زیباتر نشان می دهد و هم شما را لاغرتر و یکدست تر به چشم می اورد. استفاده از رنگ های مختلف در لباس و یا رنگ های تند، شما را جذاب نمیکند.
بهترین رنگ ها برای لباس ماکسی، می توان به آبی، ارغوانی، سورمه ای و قرمز اشاره کرد.

سوالات متداول درباره لباس ماکسی

بسیاری از افراد در هنگام تابستان دوست دارند که در بیرون از خانه نیز پیراهن داشته باشند و مدل ماکسی تابستانه و خنک انتخاب بسیاری از افراد است. ما امروزه این مدل را در طرحها و نقش و نگار های مختلف می توانیم ببینیم. از این رو بسیاری از افراد برایشان سوال های متعددی پیش می آید که ما در این قسمت سعی کرده ایم که به همه شان پاسخ دهیم.

کدام مدل آستین ماکسی مجلسی مناسب تر است؟

این سوالی است که شاید خیلی ها بدنبال آن باشند. باید بگویم که طرح لباس و اندام شما همیشه  آستین را مشخص می کند. اما به طور کلی بیشتر از مدل پروانه ای و گلبرگی زیاد استفاده می شود.

آیا لباس ماکسی قابل ست کردن با کتانی و اسنیکرز می باشد؟

آیا لباس ماکسی قابل ست کردن با کتانی و اسنیکرز می باشد؟

بسیاری از افراد عاشق لباس ماکسی هستند ولی نمی خواهند با کفش پاشنه بلند آن را بپوشند. باید به شما بگویم که هیچ ایرادی ندارد، بسیاری از افراد ماکسی را با کتانی نیز می پوشند. حتی در تابستان ها ما شاهد پوشیدن ماکسی با انواع کتانی ها یا صندل ها هستیم. ماکسی بدلیل سبک کلاسیکی که دارد، براحتی با هر چیزی ست می شود. هر آنچه که دوست دارید بپوشید و نگران عجیب بودن آن نباشید. مد و فشن همیشه عجیب غریب بوده است.

چرا پوشیدن لباس ماکسی با کفش پاشنه بلند بهتر است؟

چرا پوشیدن لباس ماکسی با کفش پاشنه بلند بهتر است؟

ماکسی لباسی است که افراد را معولا بلند قد تر نشان می دهد. به همین دلیل بسیاری از خانم ها دوست دارند که خوش اندام تر بنظر برسند، به همین دلیل پوشیدن پاشنه بلند به همراه لباس ماکسی شما را بلند تر و جذاب تر نشان می هد. بدلیل اینکه لباس ماکسی بلند می باشد، معمولا کفش پاشنه دار را می پوشاند و شما بلند قد تر دیده‌می شود.

ماکسی با کمربند چطور است؟

ماکسی با کمربند چطور است؟

کمربند بر روی لباس ماکسی، اندام را زیباتر و کمر را باریک تر نشان می دهد. اما اگر با آن راحت نیستید به جای آن از ماکسی های چاکدار استفاده کنید. اگر شکم دارید و با پوشیدن‌کمربند چربی های شکمتان دیده‌می شود، بجای ماکسی کمربند دار از مدل دیری استفاده کنید. انتخاب لباس مناسب همیشه باعث آرامش خاطرتان خواهد شد. ماکسی چاکدار اندام را کشیده تر و خانم ها را جذاب تر نشان می دهد. به این مدل به جای استفاده از کمربند حتما فکر کنید.

پوشیدن لباس ماکسی با کت جین

پوشیدن لباس ماکسی با کت جین

پوشیدن کت جین با ماکسی به شما ظاهری زیبا و شیک می دهد. به علاوه شادابی و جوانی و انرژی خاصی برایتان به ارمغان می آورد. کت جین بخاطر داشتن رنگ ملایم و طبیعی خود، باعث می شود که با رنگ پوست شما بخوبی ست شود. با توجه به اینکه کت های جین تا اندازه بالای کمر کوتاه هستند، پاها را بلندتر نشان می دهد و توجه را به آنها جلب می کند.

همراه کردن کت چرم با لباس ماکسی

همراه کردن کت چرم با لباس ماکسی

این استایل که به بوهو به معنای آزادی روح زنان معروف می باشد، استایل بسیار محبوبی در بین بازیگران خارجی می باشد که روی لباس ماکسی کت چرم می پوشند. پوشیدن‌کت به معنای آن است که از زندگی خود لذت ببر. معمولا لباس ماکسی در رنگ های روشن و گرم می باشد که با کت هم خوانی جذابی پیدا کند.این سبک به شما ظاهری فریبانه و جسورانه می بخشد.

شرح لباس ماکسی مدل ساحلی و نامتقارن

شرح لباس ماکسی مدل ساحلی و نامتقارن

این مدل ماکسی در بین هم زنان هم دختران طرفداران زیادی دارد. احتمالا بسیار زیاد این سبک را دیده‌اید. چرا که در تعطیلات، مخصوصا تابستان بسیار از آن استفاده می شود. این مدل سبک پارچه بلند و ساده می باشد. از گرم شدن شما در فصل تابستان جلوگیری می کند. معمولا مدل کوتاه ان نیز وجود دارد که در بین دختران محبوبیت دارد. قسمت جلوی این مدل کوتاه و در پشت ان کمی بلند تر می باشد. درواقع به اصطلاح ماکسی نامتقارن به آن می گویند. این مدل کوتاه به دلیل نشان دادن‌جسارت و قدرت، معمولا در بین اشراف زاده ها نیز طرفدار دارد.

انواع لوازم مختلف را چگونه با ماکسی همراه کنیم؟

انواع لوازم مختلف را چگونه با ماکسی همراه کنیم؟

همراه کردن ابزار خاصی با ماکسی، قانون یا منطقی ندارد. شما می توانید براساس سلیقه خود هرآنچه که می خواهید را امتحان کنید و از لباس خود لذت ببرید. اگر ماکسی شما یخه باز می باشد گردنبند می تواند جلوه زیبایی به شما ببخشد. یا کیفی متناسب با لباستان، می تواند شما را با کلاس تر جلوه کند. هر چیزی را می توانید با لباس ماکسی خود هماهنگ کنید. نگران نباش و به سلیقه خود اعتماد کنید.

2 نظر در “مدل لباس ماکسی

  1. ملینا گفت:

    من با کت جین دوست دارم ست کنم و کتونی اسکچرز

    1. boy_artist63 گفت:

      خیلی هم عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *