دیجیتال

نکات مهم هنگام خرید گوشی همراه

نکات مهم هنگام خرید گوشی همراه

خرید یک گوشی همراه تازه مخصوصاً برای اشخاصی که اطلاعات بالایی در مورد این موضوع ندارند، می‌تواند یک کار دشوار و سخت باشد. هم‌اکنون در بازار چندین تلفن مختلف ارائه‌شده از سمت شرکت‌های گوناگون موجود است که هرکدام از آن‌ها کاربران مخصوصی را مورد هدف قرار داده‌اند. بنابراین از میان تمام گوشی‌ها، بهتر است کدام‌یک را انتخاب کنیم و بخریم؟ در این مقاله تصمیم داریم شمارا برای تهیه گوشی تازه راهنمایی کنیم. به همین دلیل همه خصوصیات کلیدی تلفن همراه را مطرح می‌کنیم تا برای تهیه آن بتوانید بهترین انتخاب را کنید.

ویژگی‌های مهم گوشی همراه مناسب

اینکه چه گوشی تهیه کنیم یا گوشی مناسب چیست؟ سؤالات مهمی هستند که تمام اشخاصی که قصد خرید گوشی رادارند، از خود می‌پرسند. یکی از مسائلی که در زمان خریدن تلفن همراه باید به آن توجه شود، این است که ببینیم چه توقعی از تلفن هوشمند داریم. در اصل تمامی گوشی‌های هوشمند یک سری مسائل مشترک دارند، اما آنچه موجب تفاوتشان می‌شود در بعضی از خصوصیات کلیدی است.

اغلب سیستم‌عامل، باتری، پردازنده، حافظه و مسائلی از این قبیل جزو همین خصوصیات هستند. افزون بر این‌ها خریداران باید به این مسئله هم توجه کنند که انتخاب میان گوشی‌های پرچم‌دار، میان رده و یا پایین رده خواهد بود.

انتخاب سیستم‌عامل: اندروید در برابر iOS برای خرید گوشی همراه

 نکات مهم هنگام خرید گوشی همراه

اول‌ازهمه باید به مهم‌ترین تصمیم یا همان انتخاب سیستم‌عامل بپردازیم. هم‌اکنون دو سیستم‌عامل اندروید و iOS تمامی بازار گوشی‌های هوشمند را در دست دارند. اغلب کاربران راحتی به کار بردن iOS را دوست دارند اما از سوی دیگر با اندروید به قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیار زیادی دسترسی میابند. با انتخاب iOS اغلب به مدت ۶ سال از آپدیت نرم‌افزاری بهره خواهید بود که خیلی بالاتر از گوشی‌های اندرویدی است.

ولی با انتخاب اندروید، می‌توانید از میان گوشی‌های شرکت‌های متفاوت انتخاب کنید. به همین دلیل بر اساس اولویت‌هایی که دارید و بدون احتیاج به پرداخت مبالغ زیاد، می‌توانید گوشی بر اساس احتیاجات خود را پیدا کنید. گوشی‌های اندرویدی همین‌طور درزمینه‌ی قیمت هم دارای تنوع فراوانی هستند و به همین خاطر با هر بودجه‌ای که در دست دارید می‌توانید به یک گوشی مناسب تهیه کنید.

طراحی گوشی همراه

طراحی گوشی یک مسئله کاملاً سلیقه‌ای است و هیچ متر و نکته دقیقی برای آن موجود نیست. هر یک از کاربران برای تهیه گوشی به دنبال خصوصیات ظاهری مطابق میل خود هستند و به همین دلیل نمی‌توانیم به یک ‌راه‌حل مشخص برای این مسئله بپردازیم. البته هیچ‌گاه نباید یک تلفن همراه را تنها طبق ظاهرش خریداری کنید و به‌غیراز این مسئله، خصوصیات بسیار بااهمیت‌تری هم وجود دارند.

همین‌طور بعضی کاربران بدنه‌ی پلاستیکی گوشی را دوست ندارند و می‌گویند تلفن‌ها باید بدنه‌ی شیشه‌ای داشته باشند.

دوربین گوشی همراه

 نکات مهم هنگام خرید گوشی همراه

دوربین یک خصوصیت محبوب برای کاربرانی است که عکاسی را دوست دارند. هرچند خیلی از کاربران هنوز عکاسی با دوربین دیجیتال را بیشتر می‌پسندند، ولی باید اشاره‌کنیم که امروزه خیلی از گوشی‌های هوشمند دوربین‌های بسیار قوی دارند و کالاهایی متناسب باسلیقه علاقه‌مندان به عکاسی را می‌سازند. از سوی دیگر دوربین‌های سلفی هم‌رتبه مخصوصی در میان بعضی از کاربران دارند. به همین علت در راهنمای خرید بهترین گوشی همراه ، دوربین به‌عنوان یک خصوصیت قابل‌توجه و از مسائل مهم خرید شمرده می‌شود.

نمایشگر گوشی همراه

درزمینه‌ی تجربه‌ی کاربری استفاده تلفن همراه، نمایشگر بالاترین میزان اهمیت را دارد. رزولوشن نمایشگر مقدار وضوح تصاویر و متن‌ها را مشخص می‌کند و هر چه میزان رزولوشن بیشتر باشد، باکیفیت تصویر بالاتری روبرو می‌شوید. خیلی از گوشی‌های پرچم‌دار از نمایشگرهای مبتنی بر رزولوشن FHD+ و QHD+ استفاده می‌کنند و دراین‌بین بعضی گوشی‌ها مثل سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ به نمایشگر دارای رزولوشن ۴K مجهز شده‌اند که البته این مقدار رزولوشن برای نمایشگر تلفن همراه زیاده‌روی است.

نسل اینترنت گوشی همراه

 نکات مهم هنگام خرید گوشی همراه

هر 10 سال یک‌بار یک نسل تازه‌ای از شبکه‌های اینترنت همراه عرضه می‌شود. هم‌اکنون نسل پنجم یا همان 5G عرضه‌شده و در حال پیاده‌سازی در مناطق مختلف دنیا ازجمله ایران است. اگر قصد استفاده از نسل پنجم را داشته باشید، هم‌ محلی که در آن زندگی می‌کنید باید تحت پوشش 5G باشد و هم گوشی‌ همراه شما باید از این نسل پشتیبانی نماید.

یکی از مسائل مهم در تهیه گوشی‌این است که  اگر یک گوشی 5G می‌خواهید بخرید باید توجه داشته باشید که از کدام مدل شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و آیا شرکت مخابرات مورداستفاده شما از آن مدل شبکه‌ پشتیبانی می‌کند یا نه.

دوام باتری و سرعت شارژ گوشی همراه

ازآنجایی‌که هم‌اکنون بیشتر گوشی‌های هوشمند با باتری‌های غیرقابل تعویض ساخته می‌شوند، بنابراین باید گوشی‌ای را بخرید که باتری‌اش دوام زیادی داشته باشد. از سوی دیگر در زمان بالاتری بتواند دوام بیاورد و به‌عنوان نمونه حداقل در مدت روز احتیاجی به شارژ نداشته باشد. سنجش باتری گوشی همراه به‌وسیله ظرفیت آن اندازه‌گیری می‌شود که با میلی‌آمپرساعت بیان خواهد شد.

 نکات مهم هنگام خرید گوشی همراه

البته این واحد، زیاد در تعیین مدت عمر باتری به کار نمی‌آید زیرا فاکتورهای متفاوتی در عمر باتری یک تلفن همراه مؤثر هستند. از نمایشگر و ویژگی‌های فنی مانند پردازنده بگیرید تا چگونگی استفاده کاربر از گوشی. به همین علت به‌آسانی و با یک نگاه به میزان باتری نمی‌توان گفت یک گوشی تا چه مدت دوام می‌آورد.

رم گوشی همراه

رم یا حافظه دسترسی تصادفی، در تلفن‌های همراه همان کارکردی که در رایانه‌ها دارد را عرضه می‌کند و مکانی برای نگهداری موقت فایل‌ها و برنامه‌ها است. به شکل کلی هر چه گوشی شما رم بالاتری داشته باشد فضای بالاتری برای حفظ فایل‌ها دارد و به همین علت با سرعت بیشتری فعالیت می‌کند.

قیمت گوشی همراه

یکی دیگر از مسائلی که در خصوصیات گوشی همراه خوب جزو مسائل قابل‌توجه است، قیمت آن‌ها است. به‌خصوص کاربران ایرانی که این روزها با بالا رفتن قیمت دلار اغلب به انتخاب گوشی‌های میان رده و یا پایین رده راضی می‌شوند. ولی باید توجه کنید که همواره هزینه‌ای که برای یک تلفن همراه از هر مدل پرداخت می‌کنید، ارزش خصوصیاتی که ارائه می‌کند را داشته باشد. در اصل تلفن‌های همراهی ارزش خرید خوبی دارند که قیمتشان متناسب با خصوصیاتشان باشد؛ چون گوشی هوشمند را نمی‌توان یک محصول لوکس در نظر گرفت و به قابلیت‌های فنی‌اش توجهی نکرد.

سخن پایانی گوشی همراه

هدف ما از نوشتن این مطلب عرضه نکات و راهنمای تهیه بهترین تلفن همراه بود تا بتوانید با مراجعه به آن مناسب‌ترین تصمیم را برای خود رقم بزنید. برای تهیه گوشی همراه در ابتدا باید استفاده و بودجه خودتان را مشخص کنید و بعد بر اساس آن‌ها می‌توانید در بین گزینه‌های موجود به مواردی مثل پردازنده، رم، نمایشگر، دوربین و باتری توجه کنید.

فروشگاه اینترنتی فروشکده یکی از بهترین مراکز خرید و فروش گوشی همراه است که به شما توانایی مقایسه میان تلفن‌ها را ارائه می‌دهد. همچنین فروشکده با ارسال کالاها در کمترین زمان و با بهترین قیمت موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شود.

2 نظر در “نکات مهم هنگام خرید گوشی همراه

  1. ملینا گفت:

    گوشی دیگه یه وسله لوکس بحاسب میاد با توجه به قیمتش

    1. boy_artist63 گفت:

      بله و بخاطر نوسانات دلار فعلا از اوردن گوشی در سایت معذوریم اما اگر سفارش داشته باشید تهیه میکنیم با قیمت مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *