مد و لباس

شال و روسری

شال و روسری زنانه و دخترانه فروشکده

شال و روسری زنانه و دخترانه | فروشکده

شال و روسری یک اکسسوری مناسب برای هر جنس، فصل و گروه سنی است. اینترنت و سایت های شبکه های اجتماعی مملو از تولیدکنندگانی است که روسری های مختلف را می فروشند و فیلم هایی درمورد نحوه پوشیدن روسری به مخاطبین خود آموزش میدهند.  این موضوع پرهیاهو باعث الهام گرفتن از گذشته شد و خط زمانی و حقایق بازیابی شده در این مقاله ارائه شده است.

روسری معمولاً در لباس های مهمانی و به عنوان یک اکسسوری مد ویژه برای افراد مسن دیده می شود تا چین و چروک های پوست را در نزدیکی ناحیه گردن پنهان کند.  بازار داخلی هند مملو از انواع زیادی است زیرا این کشور در حال حاضر یک بازیگر غالب در الیاف طبیعی و مصنوعی است.  پنبه، ابریشم، پشم یا الیاف احیا شده مانند ویسکوز، ابریشم مصنوعی، بامبو.برخی از الیاف منابع تجدیدپذیر هستند.

تاریخچه روسری:

روسری به عنوان یک اکسسوری مد برای اولین بار مورد توجه قرار گرفت، زمانی که شاهزاده خانم نفریتی  مصری در طول سلطنت خود در قرن سیزدهم شاهد پوشیدن یک لباس سر بزرگ مخروطی شکل بود که با یک روسری زیبا روی گردن بسته شده بود که سبک او را در حیاط به نمایش می گذاشت .

شال کشمیری که به آن  ترمه نیز می گویند نوع شال پشمی بافته شده در کشمیر است .  بنا به سنت، بنیانگذار این صنعت، زین العابدین، حاکم قرن پانزدهم کشمیر بود که بافندگانی را از ترکستان معرفی کرد.  اگرچه شال های پشمی در نوشته های قرن سوم قبل از میلاد و قرن یازدهم پس از میلاد ذکر شده است، تنها در قرن شانزدهم است که اولین اشاره های خاص به کارکشمیر ظاهر شد.

اولین نمونه ها دارای یک زمینه ساده با حاشیه های انتهایی با اسپری های بزرگ گل، گلدان های گل و درخت کاج هستند.  شال های کشمیر به طور جزئی یا کامل از موی بز به نام پشم بافته می شود.  در قرن نوزدهم، شا لها به عنوان پشم شالا (ساخته شده از موی بزهای اهلی) و آسلی توش (از موی بزهای وحشی) طبقه بندی می شدند.  در این زمان شال کشمیر در اروپا نیز مد شده بود.

در پاسخ به ذائقه خارجی، طرح های سنتی جایگزین الگوهای عرضه شده توسط دلالان خارجی شد یا با آنها سازگار شد.  فرانسه و بریتانیا صنایع مکانیزه شال را تأسیس کردند که یکی از مهم ترین مراکز آندر اسکاتلند است.  که در آن شال کشمیری یا بهتر است بگوییم ترمه تقلید شده و کاملاً با ماشین بافته می شد.  ایننمونه ترمه با قیمت ارزان تولید شده رقابت شدیدی را برای نمونه اصلی ارائه داد و بافندگان کشمیری را وادار به سازش در کیفیت کرد.

این تلاش ها ناموفق بود و در حدود سال 1870 صنعت کشمیر تقریباً سقوط کرده Paisley تقلید از طر حهای کارگا ههای.بود.  تلاش قوی در اواسط قرن بیستم برای احیای صنعت تحت حمایت دولت آغاز شد.تاریخچه شال و روسری به داستان های رم برمی گردد، جایی که یک پارچه عرق مربعی به نام “سوداریوم” توسط مردم طبقه کارگر استفاده می شد.  این پارچه پیشرو روسری های امروزی بود.  به عنوان دستمال , کمربند و کراوات استفاده می شد .

شواهد باستان شناسی این واقعیت را به تصویر می کشد که چینی ها سنت ریشه ای در استفاده از روسری به عنوان نشانه ای برای رتبه در ارتش داشتند.  مجسمه های مربوط به 1000 سال قبل از میلاد از استفاده از انواع روسری برای مرتبه در میان سربازان پرده برداری می کنند.  مشابه لهجه ها و مد لهای موی یکدست، روسریها نیز در نشان دادن درجه، موقعیت و قدرتیکه به شخص خاص داده میشد، مهم بودند.

هنوز زمانی که بتهوون شروع به پوشیدن روسری های ابریشمی همراه با کت وشلوار خود کرد، به عنوان وسیله ای برای آرایش و به دست آوردن قلب معشوقه خود تراسا، نگذشته است.  این یکی از اتفاقاتی بود که نقش روسری را در آراستگی و ابراز اعتماد به نفس , حرفه ای بودن و جذابیت به نمایش گذاشت .  روسری های مرغوب به عنوان وسیله ای برای تبادل فرهنگ و سوغاتی قابل توجه در سفر وارد و صادر می شد.  گفته می شود که ژوزفین، معشوقه ناپلئون، روسر یهای پاشمینا از هند را به نشانه عشق و هدیه ای از هنر عالی که با نخها و طر حهای مرغوب ساخته شده بود، هدیه کرد.

در پایان قرن هفدهم، روسری های بافتنی در بازار رایج شد. روسری برای نشان دادن قدرت و موقعیت افسران هوانوردی یک پوشیدنی مهم بود و تکنیک  کاربردی در پوشیدن روسری داشتند.  در طول پرواز یک استراتژی وجود داشت که حرکت کنند و سرشان را به عقب برگردانند و کابین را چک کنند.  برای محافظت از گردن آنها از روسری استفاده می شد.  اینها معمولاً از ابریشم ساخته می شدند تا نشانگر گروه هوانوردی باشند.

یونیفرم پیشاهنگی در انجمن برادری دانشگاهی از روسری برای نشان دادن روسری های مورد استفاده درهویت و تعلق استفاده می شود.  در مدرسه پیشاهنگان و راهنماها از رنگ و سبک متمایز پوشیدن آنها استفاده می کنند تا ارتباط دانش آموزان را با یک مدرسه خاص نشان دهند. دانشگا ههای بریتانیا روسری را به عنوان بخشی ازلهجه های یکنواخت صادر میکنند و اصرار دارند که در روزهای مهم و در مراسم فا رغ التحصیلی از آنها استفاده شود.

روسری و اعتقاد مذهبی:

بسیاری از مذاهب در سراسر جهان رسم پوشاندن سر را هنگام حضور در مقابل افراد با رتبه بالاتر ودر اماکن مذهبی دارند.  همچنین به عنوان لوازم جانبی که نشان دهنده اعتقاد مقدس شخص است استفاده می شود.  این رامی توان در مسیحیت و جامعه مسلمانان مشاهده کرد.  در کلیسا , پاپ یک دزدی می پوشند که نشان دهنده نقش وموقعیت او از مردم عادی است .  معمولاً یک صلیب به رنگ طلایی بر روی یک دزد قرمز دیده می شود.

 

در سرتاسرجهان، کشورهای عربی و مسلمانان روسری برای پوشاندن ناحیه سر و سینه به عنوان وسیله ای برای اعتقاد مذهبی خود می پوشند.  شایلا , حجاب , امیره , خمار , چادر , نقاب و برقع از جمله سبک های روسری هستند .

کراوات در قرن هفدهم کراوات ها، پیشگام  کراوات گردن امروز یک روند بزرگ بود.  رنگ بیشتر بر اساس موقعیت سیاسی فرد بود.

هرمس، طراح برجسته از پاریس، با استفاده از تکنیک چاپ گرافیکی شروع به ایجاد ظاهری تازه در روسری های ملکه ویکتوریا کرد که در بسیاری از مواقع در انظارعمومی با روسری دیده می شد و این باعث می شد که بیشتر دیده شود.  رنگ روسری او و استایل روسری او بسیار مورد توجه مردم عادی بود.  همچنین، زنان در مشاغل مختلف ازجمله سهام، بازاریابی، ورزش و سایر مشاغل عمومیت بیشتری پیدا کردند .در اشکال مختلف کسب و کار حفظ  ظاهر رسمی، مرتب و پیچیده که روسری ها نقش مهمی در آن داشتند، بسیار ضروری بود.

 

روسری در قرن 19 و 20:

فیلم ها، تئاتر و مد کوئینز شروع به ایجاد تأثیر بیشتر بر مردم کردند.  مردم شروع کردند به این باور که لباس ها پیامی را منتقل می کنند و شروع به کشف و سرمایه گذاری روی آن کردند.  قرن نوزدهم با کشورهایی مانندایالات متحده آغاز شد که بافندگی را به یک شغل اجباری برای مردان کشورشان تبدیل کردند.  از این رو روسری های بافتنی شتاب بیشتری پیدا کردند.  گرایش از ابریشم و بافتنی به روسری خز ختم شد که برای اکثر کشورهای غربی برای مقابله باسرما مناسب بود.

سبک پوشیدن روسری به عنوان یک لباس تک تکه به راحتی ظاهری شیک ایجاد می کرد.  بسیاری از خانه های مد شروع به ایجاد یک خط سبک جداگانه و طراحان برای ساخت روسری کردند.  برندهای بین المللی برترمانند:

Alexander McQueen، Cole Haan، Coco Chanel، Lanvin، Hermès، Nicole Miller،Ferragamo Prada _Emilio Pucci، Christian Dior، Fendi ، Louis Vuitton

خط طراحی، تولید و فروش جداگانه ای برای روسری ها دارند.

چین بزرگترین تولید کننده روسری است و پس از آن هند، هنگ کنگ و اندونزی قرار دارند. اهمیت روسری روسری های همه کاره و فروتن اکنون برای گرما دادن، محافظت در برابر آفتاب، کمک به دور ماندن از خاک، به عنوان نشانه مد و به دلایل مذهبی استفاده می شود.  به جای یک لوازم جانبی به یک ضرورت تبدیل شده است.  چیزهای بیشتری برای دانستن وجود دارد که در زیر آورده شده است.

مناسبت:

شال می تواند برای یک لباس رسمی بسیار تحسین برانگیز باشد.  این می تواند یک پذیرش یا مهماندار هوایی، یک پیشخدمت در هتل یا یک افسر ارتش، خلبان یا یک ملوان باشد. ظاهر کلی با پوشیدن روسری بسیار متواضع می شود.  درمصر رقصندگان شکم از روسری تزیین شده در قسمت کمر برای تاکید بر حرکات رقصندگان استفاده می کردند که با آویزان درمهره ها و آینه ها زیباتر می شود.  این نشان می دهد که روسری ها نقش مهمی در تبدیل شدن به یک اکسسوری ظریف و مینیمال و در عین حال قدرتمند دارند.

فصل :

در کشورهای سردسیر لباس ها لایه لایه هستند و روسری های گردن هم در عملکرد و هم از لحاظ مد نقش دارند .  صداخفه کن و یقه از دیگر نام های رایج برای روسری هستند.  بافت و ساختار روسری های بافتنی در به دام انداختن گرمای بدن وگرم نگه داشتن خون نقش اساسی دارد.  سبک ها اشکال مختلف و حلقه بی نهایت (روسری دایره ای) قطعات قطعی ایده آل برای لباس زمستانی هستند.

 

 تنوع:

در تابستان، روسری ها را روی تیوپ یا لباس مجلسی بدون آستین می پوشند تا ظاهری قومی ایجاد کنند.  در مکا نهای گرمتر مانند هند، باندانا که با استفاده از روسری ساخته میشود، رایج است.  سبک های مختلفی برای پوشیدن باندانا وجود دارد که عمدتاً برای محافظت از مو در برابر آسیب بیش از حد خورشید و عرق طراحی میشوند.  باندینی و سایر رنگرزی های سنتی، چاپ، گلدوزی معمولاً بر روی روسری ها به عنوان بخشی از ارزش افزوده دیده میشود.

 

 مواد اولیه و اشکال:

اینها معمولاً از پنبه، پشم، ابریشم و کتان ساخته می شوند.  به منظور کاهش هزینه، نایلون و سایرپارچه های مصنوعی با برآورده کردن انتظارات بازار انبوه محبوبیت پیدا می کنند.  آنها به صورت مربع، مستطیل و دایره دردسترس هستند. تزیین: ظاهر مد روز با استفاده از پون پون، منگوله ها و حاشیه ها، برش کاری و گلدوزی، کار با روبان، وصله کاری و چاپ بلوک از نقوش مد روز رایج است.  به منظور ثابت نگه داشتن روسری و افزودن یک اکسسوری دیگر از حلقه

 

استایل سازی:

این مورد برای خانم ها و آقایان متفاوت است و سایت های اجتماعی و مخصوصا پینترست پیشنهادات زیادی راپیشنهاد می کند.  گره فرانسوی , گردنبند گره دار , حلقه بی نهایت , گردن بند , چرخش دو طرفه , شال گره دار , لووی کلاسیک, بافته , گره کاذب , لول رول شده , حلقه دوتایی و برخی از سبک های رایج به دنبال آن .

 نتیجه گیری :

هندوستان به روسری شال پشمینه اش که از پشم ترمه مرغوب استخراج شده از بز تبتی ساخته می شود، معروف است.  ظاهراً بهترین پشم باکیفیت جهان است.  یک شال متوسط برای ساختن آن به سه کیلو پشم بز نیاز دارد و به مدت 15 روز بافته می شود.  ویژگی منحصر به فرد آن این است که پس از هر بار استفاده، شال ها گرم تر، زیباتر و راحت تر می شوند.  روسری سفری جالب دارد که از یک پارچه عرق گیر به جدیدترین سربندهای کشدار به عنوان یک اکسسوری فروتن و در عین حال قدرتمند فراتر رفته است.

امروزه متخصصان عکاسی نیز از روسری با حلقه برای نگه داشتن دوربین استفاده می کنند، حوزه های کاربردی هر سال گسترده تر می شوند.  امروزه روسری ها بیش از یک بیانیه مد هستند، آنها واقعاً یک اثر هنری هستند.  قابل انطباق است، کم گفته شده و به راحتی می تواند منحصر به فرد ایجاد کند.  روسری ها برای سال های زیادی در آینده همچنان در خط مقدم مد خواهند بود.

کلیدواژه ها : روسری , کراوات , سوداریوم , کراوات گردن , روش های بستن روسری | شال هندی

 

2 نظر در “شال و روسری

  1. ملینا گفت:

    پنج مدل جدید باس بخرم

    1. boy_artist63 گفت:

      حتما از مدلها در سایت دیدن کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *