رسانه

دانلود چیست؟ بهترین عکس‌ها، فیلم‌ها و آهنگ‌ها را از کجا دانلود کنیم؟

دانلود چیست؟ بهترین عکس‌ها، فیلم‌ها و آهنگ‌ها را از کجا دانلود کنیم؟

مقدمه

اصطلاح دانلود در واقع انگلیسی بوده و به download نیز معروف است. download، به گرفتن و ذخیره اطلاعات و داده‌های موردنظر از اینترنت در رایانه یا تلفن همراه گفته می‌شود. دریافت اطلاعاتی مثل فیلم، موسیقی، نرم‌افزار و… در دنیا امروز یکی از امور رایجی است که هر لحظه و هر ساعت در حال رونق و توسعه است. در این مقاله قصد داریم تا درباره download و ویژگی‌های آن بیشتر با شما عزیزان صحبت داشته باشیم، پس یا ما همراه شوید.

دانلود (download) چیست؟

همان‌طور که گفته شد، از این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که قصد دریافت و ذخیره‌سازی فایل و اطلاعات به خصوصی را در سیستم و موبایل خود داشته باشیم. بارگیری هرگونه فیلم، عکس، موزیک، فایل و… و سیو آن در سیستم به معنی download آن است. توجه داشته باشید که فایل یا داده موردنظر را از هر سایتی دریافت نکنید، بسیاری از فایل‌های موجود در هنگام بارگیری ویروسی هستند و ممکن است سیستم شما را مختل سازند. به‌منظور دریافت موزیک، فیلم، عکس و فایل با بهترین کیفیت و سرعت می‌توانید از وب‌سایت فروشکده استفاده کنید. با مراجعه به این وب‌سایت معتبر دیگر نگرانی بابت ویروسی شدن سیستم شما وجود نخواهد داشت و در کمترین زمان، داده موردنظر شما بارگیری خواهد شد

تفاوت Upload و download چیست؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن اشاره کرد این است که اگر فایل آپلود شود احتمال ویروسی شدن سیستم شخص آپلود کننده صفر خواهد بود. این موضوع در بارگیری صدق نمی‌کند و تنها انتخاب یک وب‌سایت معتبر می‌تواند به شما این اطمینان را دهد که فایل سالم و بدون ویروس است.

اما شاید برای شما سؤال مطرح شود که آپلود چیست و چه فرقی با دانلود دارد؟ آپلود انتقال فایل از سیستم کوچک به سیستم بزرگ است. هنگامی که فایل را در داخل اینترنت قرار دهید دقیقاً عکس قضیه download اتفاق می‌افتد و به آن آپلود گویند. برای درک ساده‌تر موضوع فرض کنید که شما دارای یک سایت موزیک هستید و می‌خواهید ترانه‌های جدید را برای اینکه در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد، در سایت خود قرار دهید، به این کار آپلود می‌گویند. آپلود حتی در پروفایل‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی هم دیده می‌شود، افرادی زیادی به‌صورت روزانه از خود عکس و فیلم در دنیای مجازی منتشر می‌کنند.

اثرات سرعت اینترنت در دانلود فایل

از فاکتورهای مهم در بارگیری، سرعت اینترنت است. مدت بارگیری هر فایل به حجم آن بستگی دارد، فایل‌ها بزرگ تایم بیشتری نیاز دارند و بدون سرعت بالای اینترنت بارگیری آنها واقعاً آزاردهنده خواهد بود. در نتیجه اگر اکثر فایل‌های موردنظر شما بزرگ هستند، توصیه می‌شود از اینترنت با پهنای باند بالا استفاده کنید.

راه‌های بارگیری فایل و ذخیره آن در سیستم

بارگیری فایل‌ها می‌تواند از سه طریق زیر انجام شود، هر یک از حالات زیر با دیگری تفاوت‌هایی دارد:

بارگیری از طریق مرورگر حالت اول

اگر فایل شما هنگام بارگیری دارای لینک بارگیری مستقیم باشد، می‌توانید برای Download  آن از مرورگر Internet Explorer استفاده کنید و وارد لینک مستقیم شوید. پس از کلیک بر گزینه Save Target As فایل شما بارگیری خواهد شد. این مرورگر با مرورگر Mozilla Firefox تفاوت چندانی ندارد و تنها باید پس ورود به لینک مستقیم بر روی گزینه Save Link As کلیک کنید. دقت داشته باشید که این روش زمانی کاربرد دارد که فایل بر روی سرورهای خاص، مجانی نباشد. در این روش بارگیری فایل بعد قطع و وصل شدن اینترنت مجدد باید از ابتدا بارگیری شود.

Download از طریق برنامه‌های مدیریتی نظیر IDM

اگر فایل مور نظر شما بر سرور خاصی قرار نگرفته باشد می‌توانید به‌واسطه لینک دانلود مستقیم و از طریق IDM فایل را بارگیری کنید. این برنامه‌ها با قطع اینترنت اطلاعات را از بین نمی‌برند و بسیار گزینه مناسبی برای بارگیری هستند.

Download از طریق مرورگر حالت دوم

اگر فایل شما هنگام بارگیری دارای لینک Download مستقیم نباشد، باید به سایت مربوطه رفت و بارگیری را انجام داد. پس از باز شدن صفحه با یک کنتور روبه‌رو خواهید شد که باید از طریق آن به بارگیری فایل بپردازید. اگر به هنگام بارگیری فایل، ارتباط شما با اینترنت قطع شود، باید مجدداً از ابتدا به بارگیری آن بپردازید. برنامه‌های مدیریت Download از این وب‌سایت‌ها پشتیبانی نمی‌کند و شما مجبورید که از خود مرورگر استفاده کنید، یکی از نمونه‌های بارز این مرورگرها سایت رپید شر است.

بهترین نرم‌افزار دانلود Download چیست؟

بارگیری به کمک مرورگرها محدودیت‌هایی دارد، این موضوع باعث می‌شود تا در صورت قطع ناگهانی اینترنت اطلاعات از بین برود. به دنبال این موضوع بهتر است از نرم‌افزارهای مدیریت Download استفاده کرد تا محدودیت‌های موجود به هنگام بارگیری حذف شود. در حال حاضر نرم‌افزارهای فراوانی برای مدیریت بارگیری‌های ما وجود دارد. امروز قصد داریم دو مورد از رایج‌ترین و بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم. از قابلیت‌های این دو نرم‌افزار می‌توان به برنامه‌ریزی زمان و ترتیب Download، تنظیم سرعت بارگیری و تنظیم تعداد بارگیری در یک زمان و… اشاره کرد. این دو نرم‌افزار عبارت هستند از:

نرم‌افزار Internet Download Accelerator نرم‌افزار Internet Download Accelerator که در دنیا به IDA معروف است.که در دنیا به IDA معروف است.

نرم‌افزار Internet download manager pngwing.com30 دانلود چیست؟ بهترین عکس‌ها، فیلم‌ها و آهنگ‌ها را از کجا دانلود کنیم؟ دانلودکه در میان کاربران به IDM معروف است.

نتیجه‌گیری

در حال حاضر افرادی زیادی به‌صورت روزانه با اینترنت سروکار دارند و شمار آنها وز به‌روز افزایش می‌یابد. همان‌طور که خواندید، دریافت یک فایل عکس، فیلم، ترانه و موزیک و… به معنی download آن و قراردادن این موارد در سایت یا سیستم بزرگ و ارسال آن را آپلود می‌گویند.

درگیری، عجله و مشغله کاربران آنها را به سمت استفاده از آپلود و دانلود با سرعت بالاتر سوق می‌دهد. بد نیست بدانید که اکثر افراد جز کاربرانی هستند که قصد دریافت فایل دارند و می‌خواهند آن را بارگیری کنند؛ در نتیجه افراد محدودی به آپلود انواع فایل در سرور مشغول هستند. download می‌تواند برای بازی برای کامپیوتر یا موبایل باشد و یا به‌قصد بارگیری از عکس و تصویر، فیلم و سریال، کتاب صوتی، کتاب متنی و موزیک یا موسیقی انجام بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم فایل‌های موردنظر خود را از وب‌سایت امن فروشکده تهیه کنید تا خیالی آسوده داشته باشید. امیدواریم این آموزش و معرفی برای شما عزیزان مفید بوده باشد، در صورت بروز هرگونه سؤال می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

یک نظر در “دانلود چیست؟ بهترین عکس‌ها، فیلم‌ها و آهنگ‌ها را از کجا دانلود کنیم؟

  1. ملینا گفت:

    کاش یه قسمت برای دانلود فایل هم داشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *